הכנסת בחרה את נציגיה לוועדה: החלה ספירת הקולות

    איתי גדסי 2 Comment on הכנסת בחרה את נציגיה לוועדה: החלה ספירת הקולות

    בכנסת ממתינים בדריכות לתוצאות ההצבעה החשאית על חברי הוועדה לבחירת שופטים. ראש הממשלה הורה למועמדים לסגת ולא להשתתף ע"מ לדחות את הבחירות לוועדה בחודש. ח"כ טלי גוטליב סירבה והתמודדה, כאשר בקואליציה הודיעו שיתנגדו למועמדותה ובחלק מסיעות האופוזיציה הודיעו שיתמכו. במקביל הצדדים מאיימים לפוצץ את השיחות בבית הנשיא ורוה"מ קורא להרגעת הרוחות ולהמשך ההידברות. לאחר פרסום התוצאות ימסרו לפיד וגנץ הצהרה לתקשורת

    צילום: פלאש 90
    12:19
    15.05.24
    אליהו גרין No Comments on איש שמאל מטלטל את המדינה: "הייתה בגידה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דרמה בכנסת ברגע האחרון: ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט בתום ישיבת ראשי הקואליציה וסיעת הליכוד, לדחות את בחירת נציגי הכנסת לוועדה למינוי שופטים, באמצעות הצבעה נגד כל המועמדים. זאת לאחר התנגדות חריפה בקואליציה ובליכוד להצעתו לבחור גם נציג אופוזיציה לוועדה.

    הבוקר דרש יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כ"ץ מחברי הקואליציה המועמדים לוועדה, להסיר את מועמדותם. ארבעה עשו כבקשתו, אך ח"כ טלי גוטליב מהליכוד סירבה. בפגישה שנערכה ביניהם, התעמת נתניהו עם ח"כ גוטליב ואמר לה שיצא נגדה בכל הכוח.

    באופוזיציה לא רואים בעין יפה את דחיית ההצבעה ורואים במהלך טריגר לפיצוץ השיחות בבית הנשיא.

    יו"ר המחנה הממלכתי גנץ מכנס בשעה זו את צוות המשא ומתן של המחנה הממלכתי – ח"כ גדעון סער, ח"כ חילי טרופר, ח"כ אורית פרקש הכהן ועו"ד רונן אביאני, ביחד עם ח"כ גדי אייזנקוט.

    מהמחנה הממלכתי נמסר: "מי שיעשה תרגילים פוליטיים בבחירות לוועדה לבחירת שופטים, יפגע במדינת ישראל ובאזרחי ישראל. הוועדה צריכה לקום היום, עם נציגת אופוזיציה. אם הקואליציה תסכל היום את הבחירה לוועדה לבחירת שופטים לא נשב לשיחות בבית הנשיא. כל מי שחפץ בשמירה על הדמוקרטיה, ביציבות ובהמשך השיח והגעה להסכמות צריך לנהוג היום באחריות ולאפשר את הקמת הוועדה לבחירת שופטים לפי הנוהג".

    יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ שוחח עם נשיא המדינה יצחק הרצוג והודיע לו כי במידה והקואליציה תפר את הסיכומים בנוגע לבחירת נציג אופוזיציה לוועדה לבחירת שופטים, המשמעות תהיה הפסקת השיחות בבית הנשיא.

    על רקע החלטת נתניהו לבטל את הבחירות לוועדה למינוי שופטים ובעקבות כך לסיים את השיחות בבית הנשיא, ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה יאיר לפיד יכנס את סיעתו לישיבת סיעה מיוחדת כעת. לפיד מסר: ״נתניהו איבד שליטה על ממשלתו והוא שבוי בידי הקיצונים. הוא מרסק את הדמוקרטיה הישראלית, את הכלכלה, את הבטחון ואת אחדות העם, הפר את התחייבותו לנשיא וגורם לסיום השיחות".

    במקביל, התכנסו ראשי הקואליציה ושיגרו מסר לסיעות האופוזיציה בו הם מתנערים ממעשיה העצמאיים של ח"כ טלי גוטליב וקוראים להמשך שיחות ההידברות בבית הנשיא. בהודעה שפרסמו נאמר כי "ראש הממשלה, כל ראשי הקואליציה וסיעת הליכוד, אינם מוכנים לקבל מצב שבו חבר כנסת יפעל על דעת עצמו ויפר את ההסכמים הקואליציוניים, בפרט בנושא רגיש זה. לכן החליטו ראשי הקואליציה, בלית ברירה, להפעיל את הסעיף בתקנון הכנסת שמאפשר להשאיר את המצב כפי שהוא ולא לבחור באף מועמד, עד שיתקיימו בחירות חדשות בתוך 30 יום".

    הליכוד ממשיך ומוסר כי "רק אתמול גנץ אמר שהוא יפוצץ את השיחות אם ייבחרו 2 נציגי קואליציה. זה לא קרה, ועדיין גנץ ממשיך לקרוא לפיצוץ השיחות. ראשי הקואליציה קוראים לאופוזיציה להפסיק להציב אולטימטומים ולהפסיק להמציא תירוצים כדי לפוצץ את השיחות. אחרי 3 חודשים של סירוב עיקש מצד האופוזיציה לכל הצעה שהובאה על ידי נציגי הקואליציה, כולל הצעות שהועברו בימים האחרונים ולא זכו כלל למענה, ראשי הקואליציה קוראים לאופוזיציה להמשיך בשיחות ולהגיע להסכמות ללא דיחוי" לשון ההודעה.

    ובאופוזיציה, חילוקי דעות בין הסיעות. ח"כ אביגדור ליברמן הורה לחברי סיעתו להצביע בעד ח"כ גוטליב, אך אין לכך כל משמעות שכן עדיין לא יהיה לכך רוב בין חברי הכנסת, סיעת המחנה הממלכתי החליטה כי לא תתמוך בגוטליב, ״לא נשחק במשחקים ונסתכן בהשארת ח"כ גוטליב כחברה בוועדה לבחירת שופטים משום שזה עלול לפגוע בבחירות השופטים. מצביעים בעד ח"כ קארין אלהרר בלבד״ אמר בני גנץ. גם ביש עתיד הצטרפו והורו להצביע נגדה.

    עם תום ההצבעה מסר שר האוצר בצלאל סמוטריץ "האיומים של האופוזיציה לפוצץ באופן חד צדדי את השיחות בבית הנשיא חושפים את הפנים האמיתיות שלהם. הם לא מחפשים פשרות והסכמות, הם רוצים להפיל את הממשלה. אנחנו לא ניכנע, לא נתקפל ולא נקבל תכתיבים חד צדדיים. אנחנו לא נסכים בשום פנים ואופן להקפיא את ליבת הרפורמה. אנחנו מאד רוצים לחוקק בהסכמה אבל אם האופוזיציה תפוצץ את השיחות בבית הנשיא, אנחנו נחוקק באופן עצמאי בהתאם למנדט החד משמעי שקיבלנו מרוב גדול בציבור הישראלי בבחירות האחרונות".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      ביבי תתפטר
      לא אתה מנהל את המדינה
      אלא הרחוב והשמאלנים
      ביבי תתפטר אם אתה לא יכול להעביר
      את הרפורמה